logo
Yogaweekend & Retraite: in Heveadorp, Wageningen & Gorinchem

Schip Andere Boeg

 

We horen nog al eens: is het niet koud op zo’n schip? Of: word je niet zeeziek?
Om aan te geven dat een verblijf op Andere Boeg heel aangenaam is geven we graag de volgende informatie:
1) Ons schip ligt heel stabiel in het water. We schommelen nauwelijks en kunnen je daarom een niet-zeeziek garantie geven, zelfs als je gevoelig bent voor zeeziekte of wagenziekte.
2) Het schip is comfortabel warm in de winter en aangenaam koel in de zomer, door de uitstekende isolatie in het schip. Elke ruimte in het schip heeft voldoende radiatoren en in de cursusruimte is daarnaast ook vloerverwarming.
3) Veiligheid vinden we heel erg belangrijk en daarom voldoen we ruimschoots aan alle veiligheidseisen.

Invalid Displayed Gallery

Het schip biedt een perfecte ondersteuning voor ontspanning en proceswerk. Je zult je hier snel thuis voelen.

Andere Boeg is duurzaam verbouwd van vrachtschip naar passagiersschip.

Andere Boeg werd in 1961 gebouwd als een zeewaardig schip. Het verliet de werf met de naam Corrie II.

De stoere kop komt meer dan 5 m. boven het water uit, het schip is iets meer dan 55 m. lang en bijna 7.30 m. breed. Corrie II voer als coaster naar o.a. Denemarken en Noorwegen en vervoerde graan, zand en grind. De volgende eigenaar doopte het schip om naar ‘Rola’. Later heeft het schip gevaren onder de namen Miska en Nijverheid.
Als Nijverheid speelde dit schip mee in de film ‘De Kameleon’, en naast dit uitstapje in de filmwereld vervoer het voornamelijk zand in Friesland. In 2006 werd ze door ons ter nauwernood van de sloop gered en kreeg het schip haar huidige naam: Andere Boeg. We voeren het schip naar Gorinchem om onze grote plannen met Andere Boeg te verwezenlijken.

Het uiterlijk van het schip is tijdens de verbouwing zo authentiek en “scheeps” mogelijk gehouden. Zo zijn er patrijspoorten in het schip en is veel aandacht besteed aan de afwerking.

Nu zijn we het meest duurzame passagiersschip van Europa. Op en top duurzaam: Zo hebben we de schoonste motoren en varen op GTL ipv diesel. We hebben een ingenieus energiesysteem met zonnepanelen, combiomvormers en baterijen. (binnenkort lithium) Zodoende kunnen we lichte aggregaten gebruiken. Het Koelwater gebruiken we om het douchewater op te warmen. We hebben waar mogelijk tweedehands staal gebruikt en het schip zeer goed geïsoleerd. Een grijs watersysteem voor toilet en we maken natuurlijk gebruik van LEDlicht. In de grote ruimte hebben we vloerverwarming.